Werkzaamheden stadswarmte online beschikbaar

Informatie over werkzaamheden aan het stadswarmtenet van Nuon is voortaan online beschikbaar.

Zowel gepland onderhoud, als storingen staan nu op de website van Nuon. Ook algemene werkzaamheden aan de weg of in de straat zonder gevolgen voor de warmtelevering, zijn er te vinden. Klanten kunnen zowel zoeken op hun eigen postcode als op een interactieve kaart. Nuon is de eerste warmteleverancier die werkzaamheden op deze manier communiceert.

Direct op de hoogte

Vinden er werkzaamheden in de buurt plaats, dan krijgen klanten te zien wat er aan de hand is en hoe lang de werkzaamheden naar verwachting duren. De website biedt ook de mogelijkheid om specifieke werkzaamheden te volgen via e mail of sms. Daarmee zijn klanten direct op de hoogte als er nieuws is. De werkzaamheden zijn met één druk op de knop te delen via e-mail en social media.

Klant: online heeft meerwaarde

Aanleiding voor deze website was onder andere een online community-onderzoek van Nuon uit 2015. Daaruit bleek 70% van de deelnemers tevreden tot zeer tevreden over hun stadswarmtelevering. Zij gaven aan dat alles werkt en ze er geen omkijken naar hebben; er zijn vrijwel nooit storingen en als deze er zijn, worden ze vaak snel en correct opgelost. Toch zagen deze klanten meerwaarde in online informatie over werkzaamheden. Ook via Twitter kwamen reacties van klanten die dit voorstelden. Nuon begreep deze wens en ging ermee aan de slag.

Zowel online als telefonisch

Klanten konden al 24 uur per dag bellen naar een gratis storingsnummer. Dat blijft een waardevol kanaal voor het melden van nieuwe storingen en het oplossen van individuele storingen. Daarnaast kunnen klanten via internet gemakkelijk en snel inzicht krijgen. Zo wil Nuon haar klanten zo veel mogelijk helpen via het kanaal van hun keuze.

Bekijk ook

Vattenfall/Jan Oelker/Agentur Focus
2020-06-4

Vattenfall geeft groen licht voor grootste offshore windproject ter wereld