Persberichten 31 maart, 2020

Raymond van Eck vertrekt bij Powerpeers, naar Youvia

Raymond van Eck, Managing Director van energieleverancier Powerpeers, zal  Vattenfall eind april verlaten. Van Eck wordt per 1 mei benoemd als CEO bij Youvia.

Powerpeers stelt energie-producerende klanten in staat om hun energie real-time met andere gebruikers te delen. Dat levert een uniek niveau van transparantie en traceerbaarheid op. Afgelopen jaar werd bekend dat het moederbedrijf van Powerpeers, Vattenfall, deze dienst beschikbaar gaat maken voor alle Vattenfall-klanten in Nederland.

“De afgelopen anderhalf jaar hebben we een strategische herpositionering van de energieleverancier Powerpeers op de Nederlandse markt doorgevoerd, compleet met de energieke ‘Power to the People’ campagne, een verbeterde customer experience en gebalanceerde commerciële operatie. Hiermee werd het voor de consument in één klap duidelijk waar we voor staan en wat we doen en dat heeft geleid tot groei en een zeer hoge NPS score. Vanuit dit fundament kan de integratie van deze dienst goed worden verankerd binnen Vattenfall zodat ik met een gerust hart en vertrouwen het stokje over kan dragen en het voor mij tijd is voor een nieuwe uitdaging” aldus Van Eck.

Martijn Hagens, CEO van Vattenfall N.V., zei hierover: “Namens Vattenfall wil ik Raymond van harte bedanken voor zijn uitstekende inzet in de afgelopen tijd. Raymond heeft Powerpeers met succes geleid naar een onderneming die naadloos kan worden geïntegreerd in de bredere Vattenfall groep. Wij waarderen zijn harde werk en zijn bijdrage hiervoor en wensen hem het allerbeste en veel succes in de toekomst."

Bekijk ook

2020-01-22

Vattenfall behaalt hoogste score voor toonaangevende inzet tegen klimaatverandering

Vattenfall krijgt voor het eerst de hoogste score, ‘A’, voor haar aanpak tegen...