Vattenfall/Hans-Peter van Velthoven

Louwman Group en Vattenfall InCharge gaan samenwerken, op weg naar ‘zero emission’

Louwman Group gaat samenwerken met Vattenfall InCharge dat bedrijven en particulieren helpt bij het opladen van hun geëlektrificeerde voertuigen en full service-laadoplossingen aanbiedt. Voor rijders van de plug-inhybride en batterij-elektrische modellen van Toyota en Lexus – twee importmerken van Louwman Group – betekent dit dat zij volledig ontzorgd worden met het oog op het opladen van hun auto.

Een concreet resultaat van de samenwerking is dat nog dit jaar de volledig elektrische Lexus UX 300e Electric, Toyota RAV4 Plug-in Hybrid, Toyota Prius Plug-in Hybrid en alle Toyota PROACE Electric bedrijfswagens leverbaar zijn met Lexus Oplaadservice dan wel Toyota Oplaadservice. Beide nieuwe services zijn ontwikkeld met en ‘powered by’ Vattenfall InCharge.

Oplaadpunt voor thuisladen

De services zijn bij elke Toyota- en Lexus-dealer te koop en ook te combineren met Private Lease of Operational Lease. Het houdt in dat klanten een premium oplaadpunt voor thuisladen krijgen (wandmontage of op een standvoet). Het oplaadpunt is standaard voorzien van ‘Dynamic Load Balancing’. Hiermee is altijd het maximale vermogen beschikbaar waarbij – afhankelijk van het stroomverbruik van andere elektrische apparaten – de elektriciteit verdeeld wordt. Zakelijk geladen stroom wordt desgewenst automatisch verrekend met de werkgever of leasemaatschappij.

Comfort en transparantie

Zowel bij de Toyota Oplaadservice als Lexus Oplaadservice krijgt de klant een oplaadpas die gebruikt kan worden bij alle publieke oplaadpunten en snellaadstations. Een bijbehorende app zorgt voor comfort en transparantie: hiermee is eenvoudig te zien waar een geschikt oplaadpunt is, of dit beschikbaar is, wat het beschikbare vermogen is én wat de kosten van opladen zijn.

Klantgericht denken én handelen

Eric Louwman, President Louwman Group: “In Vattenfall InCharge vinden wij meer dan alle antwoorden op vragen van klanten die we vanuit onze merken centraal willen oplossen. One-stop-shoppen in plaats van doorverwijzen van klanten. Na een uitgebreide tenderfase blijkt dat Vattenfall InCharge het best past bij onze missie en visie. Klantgericht denken én handelen, het echt samen opstellen van klantoplossingen en vervolgens samen blijven innoveren staan hierbij centraal.”

Belangrijke partner in de energietransitie

Pieter van Ommeren, directeur Vattenfall InCharge Nederland: “Louwman Group is voor ons een belangrijke partner in de energietransitie. Samen kunnen we een grote stap zetten richting een fossielvrije toekomst. Zo gaat deze samenwerking het nog aantrekkelijker maken voor bestuurders om over te stappen op elektrisch rijden. Louwman is met merken als Toyota en Lexus een van de koplopers op het gebied van innovaties in elektrisch vervoer – wij kijken bijvoorbeeld reikhalzend uit naar de komst van de Toyota PROACE Electric. Bij Vattenfall werken we hard aan het elektrificeren van ons wagenpark, en met name bedrijfsbusjes vormen daarbij een grote uitdaging. Mooi dat Louwman daar nu een goed antwoord op heeft!”

Wederzijds doel: ‘zero emission’

Met de aangekondigde samenwerking willen Louwman Group en Vattenfall InCharge optimaal invulling geven aan het wederzijdse doel van ‘zero emission’ in mobiliteit. Vanuit intrinsieke waarden werken beide bedrijven al geruime tijd aan concrete plannen om de uitstoot van CO2 en NOx tot nul terug te dringen. De elektrificatie van mobiliteit speelt hierbij een cruciale rol. Naast concrete oplossingen voor klanten van Louwman Group onderzoeken beide bedrijven ook een verdere samenwerking voor verduurzaming.

Bekijk ook

Eén zakelijke tankpas voor stroom en reguliere brandstoffen bij bp, in samenwerking met Vattenfall

Commerciële wagenparken kunnen met bp’s Fuel & Charge Tankpas diesel of benzine tanken bij meer dan 1.100 tanklocaties in Nederland en meer dan 24.000 tankstations in het Euro...

Vattenfall/Jimmy Eriksson

Noord-Brabant en Limburg krijgen innovatiefste laadnetwerk dankzij Vattenfall

Noord-Brabant en Limburg gunnen de aanbesteding voor een nieuw laadnetwerk in hun provincies aan Vattenfall. Daarmee worden in de komende vier jaar niet alleen tot 8.000 extra laadpunten ger...

Vattenfall

Laadpalen in Amsterdam krijgen regenboogmake-over om LHBTI-jongeren te ondersteunen

Tijdens de Amsterdam Pride-week (25 juli tot 2 augustus) worden alle laadopbrengsten van openbare laadpalen in het centrum van Amsterdam gedoneerd aan het COC.