Återställd klassificering av Vattenfalls hybridkapital

Ratinginstitutet Standard & Poor’s (S&P) meddelade på fredagen att ”equity content” för Vattenfalls utestående hybridkapital har återställts till “intermediate” (50%) från “minimal” (0%).

Efter det att Vattenfall den 10 november 2015 tillkännagivit att bolaget genom juridiskt bindande dokument avsagt sig rätten att under vissa förutsättningar förtidslösa hybridobligationerna, har S&P återställt ”equity content” för Vattenfalls utestående hybridkapital till "intermediate" från "minimal".

För mer information: pressmeddelanden från den 27 oktober och den 10 november 2015.

Vattenfall offentliggör denna information enligt svensk lag om värdepappersmarkaden.

För ytterligare information, kontakta:
Johan Gyllenhoff, Group Treasurer, 08-739 65 13, johan.gyllenhoff@vattenfall.com
Klaus Aurich, chef Investor relations 08-739 65 14 klaus.aurich@vattenfall.com

Lämnat av Vattenfalls Pressavdelning, telefon: 08-739 50 10, press@vattenfall.com

Vattenfall är ett svenskägt energiföretag med verksamhet i Sverige, Tyskland, Nederländerna, Danmark, Storbritannien och Finland. Vattenfalls vision är att utveckla en hållbar och bred europeisk energiportfölj och att vara ett av de företag som leder utvecklingen mot ett miljömässigt hållbart energisystem.

Anna Borg, CFO och Magnus Hall, VD och koncernchef för Vattenfall

Resultatet för årets första nio månader förbättrades kraftigt mot föregående år. Ökningen ...

Fotograf vid en havsbaserad vindkraftpark. Foto: Kate Drouet

Mediebank

Sök och ladda ned bilder.