Vattenfall laddar Mall of Scandinavia med 27 nya stolpar

Vattenfall har fått i uppdrag av Unibail-Rodamco att installera 27 laddstolpar i nya Mall of Scandinavia I Arenastaden, Solna. Den enskilt största affären när det gäller laddstolpar på ett och samma ställe.

Vattenfall levererar en komplett lösning av 27 laddstolpar och smart betalningslösning till den publika parkeringen i garaget i nya Mall of Scandinavia. Inget annat köpcentrum i Sverige kommer att ha så många möjligheter att erbjuda laddning av bilar, vilket ligger väl i linje med Vattenfalls strävan att med eldrivna transporter skapa tystare och renare stadsmiljöer.

- För oss betyder det mycket att Unibail-Rodamco väljer oss för en så stor installation. Det visar på stort förtroende och att vi är en komplett leverantör med rätt typ av tjänster för nya etableringar inom fastighets- och byggsektorn, säger Erik Hagland, Head of Business Sales Vattenfall Nordic.

För Unibial-Rodamco, Europas ledande fastighetsbolag inom kommersiella lokaler och en av Europas största ägare av stora köpcentrum, betyder det här att man uppfyller alla krav för miljöcertifieringen BREEAM nivå Excellent.

För ytterligare information, kontakta:
Lars-Åke Linander, pressekreterare, mobil: 070-982 67 69

Från Vattenfalls pressavdelning, telefon: 08 739 50 10, e-post: press@vattenfall.com
Facebook: facebook.com/vattenfallpressrum
Twitter: twitter.com/Vattenfall_Se

Snabbladdstation för elbilar i Nordnorge

Nytt samarbete möjliggör snabbladdning i Nordnorge

Ishavskraft AS, en av Norges största kraftleverantörer, inleder ett samarbete med Vattenfall och ABB. Uppdraget är att möjliggöra elbilsladdning i Nordnorge.

Vattenfall Solar Team Foto: Hans-Peter van Velthoven
Foto: Hans-Peter van Velthoven

Vattenfall Solar Team slår världsrekordet i långkörning för solbilar under en gassande het sommardag

Solbilsmästarna gör skäl för sitt rykte genom att under tolv timmar köra Nuna Phoenix över 924 kilometer enbart på solkraft.

Från semester till svemester

Semester, äntligen! Ofta väntar en utlandsresa men i år är det annorlunda – och ett perfekt tillfälle att upptäcka Sverige och att svemester är helt fantastiskt.