Eerste panelen in Zonnepark Velsen
Nuon/Jan-Kees Steenman
Persberichten 19 juli, 2018

Velsen: het eerste zonnepaneel is gelegd, nog ruim 7.000 te gaan!

De voorbereidingen waren al een tijdje gaande, maar dinsdag 17 juli is dan echt een officieel begin gemaakt met de aanleg van zonnepark Velsen, het eerste zonnepark op een eigen Nuon-locatie. De bedoeling is dat er ongeveer 7.300 panelen komen, goed voor 2,3 Mw (± 700 huishoudens).

Het eerste paneel is van een van de particulieren die hebben ingeschreven op de obligatieregeling voor zonnepark Velsen. Met deze regeling zorgt Nuon ervoor dat burgers kunnen participeren in zonne-energie. Dankzij de obligatieregeling is bijna een miljoen euro opgehaald, circa de helft van het te investeren bedrag. Voor Nuon is participatie van de omgeving en haar klanten heel belangrijk, dit is het eerste project dat op deze manier binnen Nuon wordt gerealiseerd.

Bijzonder in Velsen is dat het een zonnepark op een Nuon productie-eenheid betreft, met een jarenlange historie van energie-opwekking.

De start van de bouw van zonnepark Velsen is om nog een reden bijzonder. Het is naast Nuon's andere activiteiten op het gebied van zon voor particuliere en zakelijke klanten een begin van Nuon's Nederlandse zon-portfolio samen met klanten, zowel op de eigen locaties als elders. De bouw van zonnepark Eemshaven begint halverwege augustus, later volgt de locatie bij de Hemwegcentrale.

Bij de bouw van zonnepark Velsen staan veiligheid, corporate responsibility en kwaliteit voorop. Nuon heeft daarvoor een uitgebreide auditreeks achter de rug van alle fabrikanten en leveranciers die betrokken zijn bij het project. Het park moet in september worden opgeleverd.

Bekijk ook

Vattenfall/Jorrit Lousberg
2020-01-16

Grootste zonnedak van Amsterdam is negen voetbalvelden groot