Vattenfall logo
Angela Oudejans
Persberichten 13 november, 2019

Peter Smink verlaat Vattenfall

Amsterdam, 13 november 2019 - Vattenfall N.V. heeft vandaag aangekondigd dat Peter Smink, die sinds 1 januari 2010 en 1 januari 2013 respectievelijk Chief Financial Officer en Chief Executive Officer van Vattenfall N.V. is, Vattenfall zal verlaten.

Martijn Hagens, sinds 1 januari 2014 Chief Operational Officer van Vattenfall N.V., zal lid blijven van de Raad van Bestuur van Vattenfall N.V. en de rol van Chief Executive Officer van Vattenfall N.V. vervullen.

Magnus Hall, voorzitter van de Raad van Commissarissen van Vattenfall N.V. en Chief Executive Officer van Vattenfall AB, zei hierover: "Namens de gehele Raad van Commissarissen en Vattenfall AB wil ik Peter van harte bedanken voor zijn uitstekende inzet in de afgelopen jaren. Peter heeft Vattenfall met succes geleid van een publiek gehouden nationale vennootschap naar een belangrijke, bloeiende onderneming die naadloos geïntegreerd is in de bredere Vattenfall groep. Wij waarderen zijn harde werk, zijn bijdrage en zijn inzet voor een toekomst die een fossielvrij leven mogelijk maakt. Wij wensen Peter het allerbeste en veel succes in de toekomst."

Magnus Hall voegt daaraan toe: "We zijn verheugd dat Martijn deel zal blijven uitmaken van de raad van bestuur van Vattenfall, in de rol van CEO van onze kernmarkt Nederland. Gezien zijn bewezen managementervaring en het combineren van de CEO-rol met zijn verantwoordelijkheid voor de Customer & Solutions business area van Vattenfall, heeft hij de juiste vaardigheden, visie en leiderschap om de basis die Peter en Martijn samen hebben gelegd verder te ontwikkelen."

Bekijk ook

Achtergronden
2019-12-4

Vattenfall helpt palingen veilig passeren