Persberichten 4 november, 2019

Vattenfall en NLDC datacenters samen groen verder

Vattenfall gaat groene stroom leveren aan de datacenters van NLDC. In de komende vier jaar gaan de NLDC datacenters enkele honderden GWh afnemen.

Datacenters horen bij de grootste afnemers van stroom. NLDC probeert op verschillende manieren om haar carbon footprint te minimaliseren. Daar hoort natuurlijk ook groene stroom bij; NLDC maakt al jaren gebruik van 100% groene energie. De stroom die Vattenfall nu gaat leveren, is afkomstig van Nederlandse en Europese windparken.

Roderick Glerum, directeur Vattenfall Zakelijke Markt: “De ambities van NLDC om haar activiteiten te verduurzamen spreekt ons zeer aan. Vattenfall wil tenslotte zelf een fossielvrij leven mogelijk maken binnen één generatie. Deze samenwerking past precies in dat streven. Samen dragen we zo bij aan een groener en duurzamer Nederland.”

Vattenfall werkt in Nederland aan verschillende projecten voor de opwek van groene stroom. Meest in het oog springt windpark Hollandse Kust Zuid, dat in 2023 in gebruik wordt genomen en dat het grootste offshore windpark ter wereld wordt. Daarnaast ontwikkelt Vattenfall meerdere windparken op land, werkt aan zonneparken en onderzoekt onder andere de mogelijkheid van waterstof om overcapaciteit van de windparken op te slaan voor later gebruik.

Bekijk ook

2020-05-1

Vattenfall gaat Video Advies geven

De energieadviseurs van Vattenfall gaan advies geven via videobellen. Zo kunnen klanten oo...

Achtergronden
2020-03-19

Kan Vattenfall in deze hectische periode de energievoorziening blijven garanderen?

Wat gebeurt er met de energievoorziening als ook werknemers bij de energiecentrales zie...

Achtergronden
Hoofdkantoor Vattenfall Amsterdam

Beeldbank