Persberichten 23 juli, 2020

Laadpalen in Amsterdam krijgen regenboogmake-over om LHBTI-jongeren te ondersteunen

Tijdens de Amsterdam Pride-week (25 juli tot 2 augustus) worden alle laadopbrengsten van openbare laadpalen in het centrum van Amsterdam gedoneerd aan het COC.

Voor veel automobilisten met een hybride of elektrische auto in Amsterdam is het inmiddels bijna traditie geworden: te zien dat de openbare laadpaal in hun straat kleurrijk is aangekleed tijdens de Pride-week. Vanochtend zagen zij dat een team van vrijwilligers van laadpaalfabrikant EVBox en energiebedrijf Vattenfall de laadpalen in het centrum van Amsterdam voor het derde achtereenvolgende jaar een ‘regenboogmake-over’ hadden gegeven.

Gedurende de Amsterdam Pride-week zullen alle laadopbrengsten van ruim honderd kleurrijke openbare laadpalen gedoneerd worden aan het COC ter ondersteuning van initiatieven van LHBTI-jongeren.

Pride is nog nooit zo belangrijk geweest

Hoewel de welbekende Canal Parade niet meer doorgaat, vinden er de komende weken voor de LHBTI-gemeenschap en haar bondgenoten nog steeds diverse activiteiten plaats. Gezien de moeilijke tijden waarin we nu allemaal leven, is het vieren van diversiteit en creëren van een dialoog tussen verschillende groepen nog nooit zo belangrijk geweest.

EVBox en Vattenfall zijn er trots op dat ze ook dit jaar weer geld mogen ophalen voor de vele inspirerende jongerenprojecten van het COC. Volgens traditie zal de cheque met het definitieve donatiebedrag volgende maand feestelijk worden overhandigd aan Astrid Oosenbrug, de COC-voorzitter.

Bekijk ook

Achtergronden
2020-07-1

Even opladen zónder laden: met de elektrische auto op vakantie in eigen land