Hoofdkantoor Vattenfall Amsterdam
Persberichten 11 februari, 2020

Senfal wordt Vattenfall Flexibility Services

In maart 2019 heeft Vattenfall de veelbelovende start-up Senfal overgenomen. Een jaar na de overname hebben beide bedrijven besloten samen verder te gaan onder één naam: Vattenfall Flexibility Services.

Sinds haar oprichting vijf jaar geleden zet Senfal zich in om flexibiliteit te benutten in vraag en aanbod van elektriciteit door middel van slimme software algoritmes. De software van Senfal reageert automatisch op veranderingen in energieprijzen door het stroomverbruik, of juist de stroomproductie aan te passen. Dit wordt steeds belangrijker in verband met de toename van duurzame energieproductie. De software stuurt vervolgens de productieschema's aan en past ze geautomatiseerd aan naar de wensen van de klant. Hierdoor wordt er efficiënt met het aanbod van energie omgegaan en kunnen extra inkomsten worden gegenereerd. Typische klantsegmenten waar Vattenfall zich met de uitgebreide flexibility services op richt zijn de industrie, glastuinbouw, e-mobility, batterijen en windparken.

Vattenfall heeft als missie om fossielvrij leven binnen één generatie mogelijk te maken. Erik Suichies, hoofd Wholesale Markets: “Flexibiliteit ontsluiten speelt een cruciale rol in het balanceren van het energiesysteem en is dan ook een belangrijke pijler in Vattenfalls strategie. Door de integratie van Senfal heeft Vattenfall haar diensten uitgebreid op het gebied van flexibiliteit voor haar klanten in Nederland en Duitsland.”

“Met de uitgebreide kennis en ervaring van Senfal en het internationale karakter van Vattenfall is Vattenfall Flexibility Services in staat meer waarde te creëren voor een grote groep klanten”, aldus Erik Suichies

Bekijk ook

Achtergronden
2020-07-1